Click here to add your own text

Click here to add your own text

I. Dodatek węglowy

Wnioski o dodatek węglowy przyjmowane są w Urzędzie Gminy Janów Podlaski pokój nr 1 (parter).

Druki wniosków o dodatek węglowy:

Druk wniosku w formacie doc

Druk wniosku w formacie pdf

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

 

Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?

  • Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
  • Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
  • Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
  • Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy – wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
  • Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
  • Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł

Szczegółowe informacje na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska https://www.gov.pl/web/klimat/wniosek-o-dodatek-weglowy

____________________________________________________________________________

II Wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła

 

1. Wzór wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła  (docx)

1.1 Klauzula – informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (docx)

 

2. Wzór wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła (pdf)

2.1 Klauzula – informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (pdf)

 

AKTUALNOŚCI

 

Informacja o wolnym lokalu socjalnym  wchodzącym w skład  mieszkaniowego zasobu gminy Janów Podlaski

Janów Podlaski, 10 luty 2023 r.

INFORMACJA

 

Wójt Gminy Janów Podlaski, informuje o wolnym lokalu socjalnym  wchodzącym w skład  mieszkaniowego zasobu gminy Janów Podlaski znajdującym się w bloku socjalnym przy
ul. Tadeusza Kościuszki 16 w Janowie Podlaskim. Lokal przeznaczony dla maksymalnie 2 osób,
o powierzchni użytkowej 25,66 m2, w tym powierzchni mieszkalnej 12,77 m2, składający się
z pokoju dziennego z aneksem kuchennym, łazienki i korytarza. Wyposażony w instalację wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną i centralnego ogrzewania.

Warunkiem ubiegania się o lokal socjalny jest:

  • zamieszkiwanie na terenie Gminy Janów Podlaski co najmniej rok przed dniem złożenia wniosku o przydział lokalu;
  • brak tytułu prawnego do lokalu lub budynku mieszkalnego;
  • dochód brutto wszystkich członków gospodarstwa domowego nie przekraczający progów dochodowych określonych w załączniku do uchwały Nr XI/70/19 Rady Gminy Janów Podlaski z dnia 22 listopada 2019 r.

Miejsce składania dokumentów:

Urząd Gminy Janów Podlaski, ul. Bialska 6A, 21-505 Janów Podlaski

  1. Wymagane dokumenty:
  • wypełniony druk wniosku o przydział lokalu,
  • do wglądu dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanych dochodów, orzeczenia potwierdzające niepełnosprawność oraz inne dokumenty potwierdzające aktualną sytuację mieszkaniową, rodzinną i materialną. 

Wniosek dostępny jest na stronie internetowej Gminy Janów Podlaski www.janowpodlaski.pl oraz w Urzędzie Gminy, pokój nr 8.

 

 

Osoby ubiegające się o przydział lokalu socjalnego proszone są o złożenie wniosku do dnia 17 lutego 2023 roku w Urzędzie Gminy Janów Podlaski.

 

Wniosek o przydział mieszkania

Uchwała Rady Gminy Janów Podlaski z dnia 22.11.2019 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Janów Podlaski

 

 

 

fotowoltaika w gminie Janów Podlaski

Ulga termomodernizacyjna – instalacje solarne i instalacje fotowoltaiczne z projektu „Czysta energia w gminie Janów Podlaski”

Wójt Gminy Janów Podlaski informuje, iż właściciele lub współwłaściciele budynków mieszkalnych jednorodzinnych, u których dokonany został montaż instalacji fotowoltaicznych i instalacji solarnych w ramach gminnego projektu „Czysta energia w gminie Janów Podlaski” mogą skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej w ramach rozliczenia podatku dochodowego za 2022 rok (PIT).

Z ulgi można skorzystać, w przypadku poniesienia wydatków na termomodernizację domu jednorodzinnego. Do wydatków na termomodernizację zalicza się min. montaż kolektorów słonecznych oraz montaż instalacji fotowoltaicznej.

Ulgę odliczasz w zeznaniu podatkowym od:

  • dochodu opodatkowanego według skali podatkowej, lub
  • dochodu opodatkowanego podatkiem liniowym, lub
  • przychodu podlegającego opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

Kwota odliczenia nie może przekroczyć 53 000 zł w odniesieniu do wszystkich realizowanych przedsięwzięć termomodernizacyjnych w budynkach, do których ma się prawo własności/współwłasności.

Jeśli wydatki były opodatkowane podatkiem VAT, to odlicza się kwotę wraz z tym podatkiem, o ile nie odliczyło się tego podatku na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług.

Gmina Janów Podlaski wystawiła wszystkim uczestnikom projektu faktury za montaż instalacji solarnych i fotowoltaicznych, które należało odebrać osobiście w Urzędzie Gminy Janów Podlaski. Jeśli uczestnik gminnego projektu nie odebrał do tej pory faktury, prosimy o zgłoszenie się do Urzędu Gminy (pok. nr 6) w tym celu.

Wydatki na przedsięwzięcie termomodernizacyjne, które nie znalazły pokrycia w dochodzie (przychodzie) za rok podatkowy, w którym je poniesiono, odlicza się w kolejnych latach. Nie będzie można odliczać ich dłużej, niż przez 6 lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.

Ulgę można odliczyć, w przypadku gdy posiadasz fakturę wystawioną przez podatnika VAT czynnego. Podstawą do odliczenia może być również faktura zawierającą podatek od wartości dodanej wystawiona przez podmiot z państwa członkowskiego UE.

Odliczeń można dokonać w zeznaniu podatkowym PIT-36, PIT-36L, PIT- 37 lub PIT-28, do którego należy dołączyć załącznik PIT/O (informację o odliczeniach).

Powyższe informacje pochodzą z oficjalnej strony Ministerstwa Finansów: https://www.podatki.gov.pl/pit/ulgi-odliczenia-i-zwolnienia/ulga-termomodernizacyjna/

Od 1 lutego można składać do ZUS wnioski o 500+ na okres świadczeniowy

Od 1 lutego można składać do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wnioski o 500+ na okres świadczeniowy trwający    od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r.

Jak możesz złożyć wniosek o 500+?

W tym roku wniosek o świadczenie 500+ będziesz mógł złożyć za pośrednictwem aplikacji mobilnej mZUS dostępnej na urządzeniach mobilnych. Aplikację możesz pobrać ze sklepów Google Play
oraz App Store.

Wniosek możesz złożyć również za pośrednictwem narzędzi dostępnych w ubiegłych latach:

Kto może złożyć wniosek o świadczenie 500+?

Świadczenie 500+ otrzymasz na dziecko, które nie ukończyło 18 lat, jeśli jesteś:

  • rodzicem lub opiekunem prawnym dziecka, który posiada obywatelstwo polskie;
  • obcokrajowcem mieszkającym w Polsce, który jest obywatelami UE/EFTA;
  • cudzoziemcem, który legalnie przebywa w Polsce wraz z dostępem do polskiego rynku pracy.

  • obywatelem Ukrainy, który przybył z Ukrainy do Polski po 23 lutego 2022 r. w związku z działaniami wojennymi i uzyskał legalny pobyt w Polsce.

Kiedy ZUS wypłaci Ci świadczenie 500+?

Świadczenie 500+ otrzymasz jeśli złożysz prawidłowo wypełniony wniosek:

  • do 30 kwietnia 2023 r. – ZUS wypłaci świadczenie do 30 czerwca 2023 r.
  • w maju 2023 r. – ZUS wypłaci świadczenie do 31 lipca 2023 r. wraz z wyrównaniem kwoty świadczenia od czerwca,
  • w czerwcu 2023 r. – ZUS wypłaci świadczenie do 31 sierpnia 2023 r. wraz z wyrównaniem kwoty świadczenia od czerwca,
  • w lipcu 2023 r. – ZUS wypłaci świadczenie do 30 września 2023 r. wraz z wyrównaniem kwoty świadczenia od lipca,
  • w sierpniu 2023 r. – ZUS wypłaci świadczenie do 31 października 2023 r. wraz z wyrównaniem kwoty świadczenia od sierpnia.

Gdzie znajdziesz pomoc w wypełnieniu wniosku o świadczenie 500+?

  • Możesz skontaktować się z infolinią: 22 560 16 00 (pon.-pt. w godz. 7.00 – 18.00).
  • Możesz spotkać się z ekspertem ZUS podczas e-wizyty. Umówisz się na nią na stronie https://www.zus.pl/e-wizyta.
  • Zapraszamy na salę obsługi klientów w najbliższej placówce ZUS.

ULOTKA Świadczenia rodzinne 500+_300+_RKO_żłobkowe_WCAG

Plakat – Wniosek o 500+ w mZUS – WCAG6