Click here to add your own text

Click here to add your own text

I. Dodatek węglowy

Wnioski o dodatek węglowy przyjmowane są w Urzędzie Gminy Janów Podlaski pokój nr 1 (parter).

Druki wniosków o dodatek węglowy:

Druk wniosku w formacie doc

Druk wniosku w formacie pdf

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

 

Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?

  • Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
  • Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
  • Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
  • Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy – wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
  • Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
  • Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł

Szczegółowe informacje na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska https://www.gov.pl/web/klimat/wniosek-o-dodatek-weglowy

____________________________________________________________________________

II Wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła

 

1. Wzór wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła  (docx)

1.1 Klauzula – informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (docx)

 

2. Wzór wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła (pdf)

2.1 Klauzula – informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (pdf)

 

AKTUALNOŚCI

 

Instalacje fotowoltaiczne w gminie Janów Podlaski

Wójt Gminy Janów Podlaski informuje, że Prezydent RP podpisał ustawę o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii, na mocy której wszyscy uczestnicy gminnego projektu pn. „Czysta energia w gminie Janów Podlaski, jako przyszli prosumenci, będą rozliczani na dotychczasowych zasadach – w systemie opustów, niezależnie od tego czy ich instalacja zostanie uruchomiona przed czy po 31 marca 2022 r. (prosument czyli odbiorca końcowy dokonujący zakupu energii elektrycznej na podstawie umowy kompleksowej oraz wytwarzający energię elektryczną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii w mikroinstalacji, w celu jej zużycia na potrzeby własne).

System opustów – to sposób bezgotówkowego rozliczenia energii elektrycznej pobranej przez prosumenta oraz wyprodukowanej w mikroinstalacji. Rozliczenie w ramach opustu odbywa się w okresie rocznym. Po roku sprzedawca energii zobowiązany jest wykonać rozliczenie energii wprowadzonej do sieci oraz pobranej. Dla instalacji o mocy do 10 kWp za 1 kWh oddaną do sieci prosument może odebrać 0,8 kWh. Według obowiązujących przepisów uprawnienie do ww. opustu trwa przez 15 lat od daty wytworzenia po raz pierwszy energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznej wprowadzenia jej do sieci dystrybucyjnej elektroenergetycznej.

Zgodnie z ustawą z dnia 27 stycznia 2022 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz ustawy o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz niektórych innych ustaw, dalsze stosowanie opustów po 31 marca 2022 r. dla prosumentów będzie dotyczyło osób, które zawarły z jednostką samorządu terytorialnego (w tym przypadku z Gminą Janów Podlaski) umowę na zakup, montaż lub dofinansowanie mikroinstalacji fotowoltaicznej w terminie do dnia 31 marca 2022 r., zaś sama instalacja zostanie zamontowana i zgłoszona do zakładu energetycznego w terminie do dnia 31 grudnia 2023 r.

Zważając na fakt, iż umowy z mieszkańcami na montaż instalacji fotowoltaicznych, zostały już zawarte a same instalacje zamontowane i zgłoszone zostaną jeszcze w tym roku, wszyscy uczestnicy projektu skorzystają z opustów o których mowa wyżej. Obawy mieszkańców związane z ewentualną nieopłacalnością instalacji fotowoltaicznych są niepotrzebne.

W związku z tym, iż prace montażowe będą również po 31 marca 2022 r., do zgłoszenia instalacji konieczne może być dołączenie oświadczenia mieszkańca (art. 4d  ust. 9 ustawy z dnia 20 lutego
2015 r. o odnawialnych źródłach energii), o tym iż zawarł umowę z Gminą, która realizuje projekt parasolowy na montaż instalacji fotowoltaicznej, która nie została rozwiązana na dzień składania oświadczenia. Oświadczeniami zajmie się Wykonawca inwestycji, czyli firma Hymon Fotowoltaika. Na dzień dzisiejszy nie ma potrzeby składania takich oświadczeń w Urzędzie Gminy.

Prosimy zatem o cierpliwe oczekiwania na kontakt ze strony Wykonawcy w celu umówienia terminu montażu instalacji.

Podziękowanie !!!

Podziękowanie !!!

          Serdecznie dziękujemy mieszkańcom Gminy Janów Podlaski za ogromne zaangażowanie w zbiórkę organizowaną na rzecz pomocy Ukrainie.

Otrzymane dary zostały przekazane do Starostwa Powiatowego w Białej Podlaskiej, skąd zostaną przewiezione potrzebującym z powiatu samborskiego na Ukrainie.

Dziękujemy z całego serca za okazaną bezinteresowną pomoc wszystkim, którzy się do tego przyczynili.

                         Zachęcamy do dalszego angażowania się w niesienie pomocy, o czym będziemy informować w kolejnych komunikatach.

 pomoc Ukrainie

Montaż instalacji fotowoltaicznych w gminie Janów Podlaski

W związku z licznymi pytaniami mieszkańców, Wójt Gminy Janów Podlaski wyjaśnia, iż Wykonawcą instalacji fotowoltaicznych w ramach gminnego projektu pn. „Czysta energia w gminie Janów Podlaski” jest firma HYMON FOTOWOLTAIKA Sp. z o.o.
W ostatnim czasie powyższa firma kontaktuje się z mieszkańcami gminy (drogą mailową lub telefoniczną), którzy zawarli z Gminą Janów Podlaski umowę na montaż instalacji fotowoltaicznej, w celu pozyskania informacji niezbędnych do przygotowania dokumentów zgłoszeniowych instalacji fotowoltaicznej do zakładu energetycznego. Informacje dotyczą Nr PPE, nr licznika, mocy przyłączeniowej, zabezpieczenia przedlicznikowego, liczby faz, adresu punktu poboru, rodzaju przyłącza i lokalizacji licznika.
Zgłoszenia zamontowanej instalacji fotowoltaicznej do zakładu energetycznego celem wymiany licznika energii wykonywać będzie Wykonawca instalacji, czyli firma HYMON FOTOWOLTAIKA Sp. z o.o. Dlatego dla potrzeb wcześniejszego opracowania dokumentów zgłoszeniowych, na prośbę Wykonawcy należy dostarczyć skan/zdjęcie najaktualniejszej faktury za energię elektryczną oraz strony umowy na której widnieje nr PPE (punkt poboru energii). Wykonawca instalacji dokona zgłoszenia w imieniu mieszkańca, na podstawie udzielonego firmie pełnomocnictwa, które będzie trzeba przekazać ekipie monterskiej.
W przypadku gdy mieszkaniec nie posiada dokumentu, na którym widnieje nr PPE, konieczne jest by mieszkaniec uzyskał taką informację w zakładzie energetycznym.
Informacje, o których mowa wyżej, proszę przekazywać mailowo na adres: przetarg_jp@hymon.pl lub podczas kontaktu telefonicznego.