Click here to add your own text

Click here to add your own text

I. Dodatek węglowy

Wnioski o dodatek węglowy przyjmowane są w Urzędzie Gminy Janów Podlaski pokój nr 1 (parter).

Druki wniosków o dodatek węglowy:

Druk wniosku w formacie doc

Druk wniosku w formacie pdf

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

 

Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?

  • Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
  • Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
  • Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
  • Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy – wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
  • Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
  • Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł

Szczegółowe informacje na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska https://www.gov.pl/web/klimat/wniosek-o-dodatek-weglowy

____________________________________________________________________________

II Wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła

 

1. Wzór wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła  (docx)

1.1 Klauzula – informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (docx)

 

2. Wzór wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła (pdf)

2.1 Klauzula – informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (pdf)

 

AKTUALNOŚCI

 

W dniu 16 sierpnia 2024 roku (piątek) Urząd Gminy Janów Podlaski będzie nieczynny

Uprzejmie informujemy,

że w dniu 16 sierpnia 2024 roku (piątek)

Urząd Gminy Janów Podlaski pozostaje nieczynny.


Za wszelkie niedogodności i utrudnienia przepraszamy.

 

Urząd Gminy Janów Podlaski organizuje zbiórkę odpadów z folii rolniczych

Szanowni mieszkańcy uprzejmie informuję, że Urząd Gminy Janów Podlaski organizuje zbiórkę odpadów z folii rolniczych:

czarnych i czarno-białych

folii po sianokiszonce biała/zielona

folii tunelowej oraz

worków po nawozach oraz typu Big Bag

Rolnicy zobowiązani są do wysegregowania odpadów na poszczególne frakcje oraz oczyszczenia z błota, ziemi, resztek organicznych i pozbawienia z innej zawartości. Odpady powinny być przesortowane.

Nie odbieramy: sznurków, siatek, węży nawadniających.

Zgłoszeń należy dokonać do 23.08.2024 r. osobiście w Urzędzie Gminy Janów Podlaski w pokoju nr 6 lub telefonicznie 833413073 wew.43 lub 838889643.

Planowany termin odbioru – ostatni tydzień sierpnia 2024 r.

Z poważaniem

Wójt Gminy Janów Podlaski

Karol Michałowski

Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością- edycja 2025

Informacja

    Gmina Janów Podlaski będzie ubiegała się o środki finansowe na zapewnienie w przyszłym roku usług asystenta dla osób niepełnosprawnych.

   Umożliwia to ogłoszony nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025. Budżet programu wynosi 800 mln zł.

   Głównym celem programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym uczestnikom programu.


   Adresatami programu są:

1) dzieci od ukończenia 2. roku życia do 16 roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności –

konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

2) osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o niepełnosprawności:

a) o stopniu znacznym lub

b) o stopniu umiarkowanym albo

c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5

i  art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej
oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

    Wsparcie asystenta pozwala wieść bardziej efektywne, niezależne i samodzielne życie.

    Ogłoszenie o naborze wniosków oraz Program wraz z załącznikami dostępne
są pod adresem:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025


 Osoby zainteresowane podanymi formami wsparcia zapraszamy do kontaktu z pracownikiem socjalnym GOPS

tel. 83 341 30 93 wew. 48