Click here to add your own text

Click here to add your own text

I. Dodatek węglowy

Wnioski o dodatek węglowy przyjmowane są w Urzędzie Gminy Janów Podlaski pokój nr 1 (parter).

Druki wniosków o dodatek węglowy:

Druk wniosku w formacie doc

Druk wniosku w formacie pdf

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

 

Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?

  • Formularz jest prosty. Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek węglowy będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
  • Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL oraz adres zamieszkania.
  • Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
  • Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy – wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
  • Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
  • Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł

Szczegółowe informacje na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska https://www.gov.pl/web/klimat/wniosek-o-dodatek-weglowy

____________________________________________________________________________

II Wniosek o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła

 

1. Wzór wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła  (docx)

1.1 Klauzula – informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (docx)

 

2. Wzór wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła (pdf)

2.1 Klauzula – informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (pdf)

 

AKTUALNOŚCI

 

Informuje o wolnym lokalu socjalnym  wchodzącym w skład  mieszkaniowego zasobu gminy Janów Podlaski.

Janów Podlaski, 1 września 2023 r.

INFORMACJA

 

Wójt Gminy Janów Podlaski, informuje o wolnym lokalu socjalnym  wchodzącym w skład  mieszkaniowego zasobu gminy Janów Podlaski znajdującym się w bloku socjalnym przy
ul. Pilarki 3A w Janowie Podlaskim. Lokal przeznaczony dla maksymalnie 5 osób,
o powierzchni użytkowej 47,83 m2, w tym powierzchni mieszkalnej 27,59 m2, składający się
z pokoju dziennego z aneksem kuchennym, pokoju, garderoby, łazienki i korytarza. Wyposażony
w instalację elektryczną, centralnego ogrzewania z pieca CO znajdującego się w lokalu mieszkalnym), ciepłej i zimnej wody i kanalizacji.

Warunkiem ubiegania się o lokal socjalny jest:

  • zamieszkiwanie na terenie Gminy Janów Podlaski co najmniej rok przed dniem złożenia wniosku o przydział lokalu;
  • brak tytułu prawnego do lokalu lub budynku mieszkalnego;
  • dochód brutto wszystkich członków gospodarstwa domowego nie przekraczający progów dochodowych określonych w załączniku do uchwały Nr XI/70/19 Rady Gminy Janów Podlaski z dnia 22 listopada 2019 r. (Dz. Urz. Woj. Lubel. 2019, poz. 6651, z późn. zm.)

Miejsce składania dokumentów:

Urząd Gminy Janów Podlaski, ul. Bialska 6A, 21-505 Janów Podlaski

  1. Wymagane dokumenty:
  • wypełniony druk wniosku o przydział lokalu,
  • do wglądu dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanych dochodów, orzeczenia potwierdzające niepełnosprawność oraz inne dokumenty potwierdzające aktualną sytuację mieszkaniową, rodzinną i materialną. 

Wniosek dostępny jest na stronie internetowej Gminy Janów Podlaski www.janowpodlaski.pl oraz w Urzędzie Gminy, pokój nr 8.

 

Osoby ubiegające się o przydział lokalu socjalnego proszone są  o złożenie wniosku do dnia 15 września 2023 roku w Urzędzie Gminy Janów Podlaski.

IX Bialski Festiwal Sękaczy

Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością

Informacja

Gmina Janów Podlaski będzie ubiegała się o środki finansowe na zapewnienie w przyszłym roku usług asystenta dla osób niepełnosprawnych.

Umożliwia to uruchomiony przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej nabór wniosków do programu pomocowego finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.

,,Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością’’ dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024. Budżet programu wynosi 505 mln zł.

Głównym celem programu ,,Asystent osobisty osoby z niepełnosprawością’’ dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024 jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym uczestnikom programu.


Adresatami programu są:

1) dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami:

konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

2) osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o niepełnosprawności:

a) o stopniu znacznym lub

b) o stopniu umiarkowanym albo

c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5

i  art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej
oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Wsparcie asystenta pozwala wieść bardziej efektywne, niezależne i samodzielne życie.

Ogłoszenie o naborze wniosków oraz Program wraz z załącznikami dostępne
są pod adresem:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1478,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2024

 Osoby zainteresowane podanymi formami wsparcia zapraszamy do kontaktu z pracownikiem socjalnym GOPS tel. 83 341 30 93 wew. 48