GMINA JANÓW PODLASKI
realizuje projekt pod tytułem
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych”
Projekt systemowy Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
GMINA JANÓW PODLASKI
Projekt realizowany jest na podstawie zawartej umowy pomiędzy Gminą Janów Podlaski, a Województwem Lubelskim jako Instytucja Pośredniczącą. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gmina Janów Podlaski otrzymała dofinansowanie na realizację projektu edukacyjnego dla najmłodszych uczniów, pierwszego etapu edukacyjnego szkoły podstawowej. Kwota dofinansowania pokryje 100% wydatków kwalifikowanych projektu – 73.435,76 zł.
Projekt realizowany jest w okresie od 1 września 2011 r. do 30 czerwca 2012 r. w Szkole Podstawowej im. Czesława Tańskiego w Janowie Podlaskim i zakłada realizację następujących zajęć pozalekcyjnych:
· Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych dyslekcją;
· Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
· Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
· Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
· Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych;
· Zajęcia rozwijające uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie języka angielskiego;
· Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych teatralnie.
Projekt przewiduje zakup pomocy dydaktycznych wynikających z procesu indywidualizacji: specjalistyczne programy komputerowe do prowadzenia zajęć, tablicy interaktywnej oraz innych pomocy dydaktycznych do wszystkich typów zajęć objętych projektem. Pomoce zostały szczegółowo wybrane przez nauczycieli szkoły podstawowej, w zależności od zdiagnozowanych potrzeb swoich uczniów. Diagnoza została przeprowadzona przez zespół nauczycieli szkoły, w której realizowane są standardy określone w rozporządzeniu MEN. W projekcie udział bierze 101 uczniów.