Deklaracja dostępności strony internetowej https://www.janowpodlaski.pl/

Gmina Janów Podlaski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.janowpodlaski.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej: 2010-09-22
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-04-30

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Obszary niedostępne/niedostosowane: obrazki (mapy bitowe), dokumenty PDF, wykresy, tabele – brak opisów alternatywnych części elementów graficznych, materiały multimedialne – nie posiadają napisów rozszerzonych oraz audiodeskrypcji, niewłaściwa struktura nagłówkowa, brak wyróżnienia linków poza kolorem, brak możliwości pełnego zarządzania materiałami multimedialnymi z poziomu klawiatury, niewystarczający kontrast elementów nietekstowych, niezrozumiałe linki poza kontekstem wizualnym (np. czytaj dalej), brak tłumaczeń na język migowy zamieszczanych informacji oraz dokumentów,  brak informacji w zakresie działalności (głównych zadaniach podmiotu) w tekście łatwym do czytania oraz odczytywanym maszynowo.

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację zaktualizowano dnia: 2025-03-31          

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Urząd Gminy Janów Podlaski.
  • E-mail: ug@janowpodlaski.pl
  • Telefon: (83) 341 30 73

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Organ nadzorujący:

Urząd Gminy Janów Podlaski

Adres: ul. Bialska 6A,
21-505 Janów Podlaski

E-mail: ug@janowpodlaski.pl

Telefon: (83) 341 30 73

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków, korytarzy, schodów.

Główne wejście do budynku usytuowane jest przy ul. Bialskiej, teren przed wejściem stanowi parking dla interesantów z wyznaczonym miejscem postojowym dla osoby z niepełnosprawnością.

Przy wejściu do budynku zamontowano tabliczkę informacyjną z nazwą urzędu oraz godzinami pracy w alfabecie Braille’a.
Drzwi wejściowe do budynku – dwu skrzydłowe szerokość używanego skrzydła powyżej 95cm co umożliwia przejazd osobie na wózku inwalidzkim bez otwarcia drugiego skrzydła.

Zainstalowano tablicę informacyjną (z opisem pomieszczeń) na korytarzu przy głównych drzwiach wejściowych o zwiększonym kontraście.

Brak dostępności poszczególnych kondygnacji/korytarzy budynku dla osób z niepełnosprawnością ruchową z uwagi na brak windy/podjazdów/platform, schodołazów.
Obsługa osób z niepełnosprawnością ruchową prowadzona jest na parterze (wydzielone miejsce na korytarzu). Dla ułatwienia kontaktu z pracownikami przy wejściu do budynku zainstalowano bramofon (nie jest on jednak dostosowany do potrzeb osób ze wszystkimi rodzajami niepełnosprawności).

Pierwszy i ostatni stopień schodów zostały oklejone kontrastową taśmą a przed schodami zastosowano pola uwagi.

Korytarze oraz klatki schodowe posiadają oznaczenia dróg ewakuacyjnych.

Drzwi do pomieszczeń  biurowych mają wymiar 90 cm i posiadają tabliczki z informacjami w alfabecie Braille’a.

W budynku zainstalowano pętle indukcyjne (pokoje: nr 104 sekretariat – I piętro oraz 7 kasa – parter).

Toalety wewnątrz budynku nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnością.

Informacje dodatkowe

Do budynku można wejść z psem przewodnikiem.
Brak dostępności tłumacza migowego.